Czym jest wizytówka w Google?
Co to jest wizytówka w Google? W jakim celu się stosuje oraz jak można ją założyć. Jeżeli chodzi o wizytówkę w Google, te pytania pojawiają się bardzo często. Wizytówka w Google jest bardzo potrzebna, ponieważ przynosi ona wiele korzyści. Dzięki niej można promować swoje usługi i sprawiać, że przedsiębiorstwa będzie widoczne dla dużej ilości odbiorców. Szczególnie jest ona dobrym rozwiązaniem dla firm, które działają lokalnie i chcą docierać do swoich potencjalnych klientów mieszkających na terenie, na którym przedsiębiorstwo prowadzi swoją działalność. Jak w takim razie działa wizytówka w Google? Jakie są jej zalety?
Co to jest wizytówka w Google?
Wizytówka w Google jest to profil firmy, które umożliwia dodawanie wszystkich podstawowych informacji na jej temat, jak na przykład adres, pełna nazwa firmy, godziny jej otwarcia, numer telefonu, adres email, a także opinie pozostawione przez klientów, którzy wcześniej skorzystali już z usług danego przedsiębiorstwa. Co ważne, informacje te widoczne będą zarówno w wyszukiwarce Google, jak i w mapach Google.
Właśnie dlatego to rozwiązanie rekomendowane jest dla firm, które działają na rynku lokalnym i którym zależy na dotarciu do klienta właśnie z tego regionu. Wizytówka w Google zaliczana do pozycjonowania lokalnego sprawia, że firma będzie wyświetlana potencjalnym klientom wysoko w wynikach wyszukiwania, co przekłada się też na zwiększenie jej sprzedaży. Jest to łatwy sposób na poprawę swojego pozycjonowania.
Jakie korzyści może dawać firmom wizytówka w Google?
Wizytówka w Google może nieść za sobą wiele korzyści, właśnie dlatego warto ją tworzyć. Do jej głównych zalet należy:
- możliwość pojawienia się wysoko w wynikach wyszukiwania,
- dostęp do statystyk i innych ważnych informacji, jak na przykład ilość osób, która odwiedziły wizytówkę i skontaktowały się z firmą przy jej użyciu,
- posiadania aktualnej i zweryfikowanej wizytówki sprawia, że firma wydaje się dla klienta zdecydowanie bardziej wiarygodna i godna zaufania,
- jest to również szybki i prosty sposób na przekazanie klientowi ważnych informacji o firmie,
- wizytówka w Google daje również możliwość dodawania zdjęć, czytania opinii zamieszczanych przez klientów, a także odpowiadania na nie, dzięki czemu firma może odpowiadać na wszystkie niejasności i negatywne komentarze, dzięki takim działaniom możliwe jest poprawienie swojego wizerunku w sieci.

Jaki jest koszt założenia wizytówki w Google?
Wizytówka w Google jest całkowicie darmowa. Jej założenie i dalsze prowadzenie nie wymagają żadnych opłat, koniecznie trzeba o tym pamiętać, ponieważ w Internecie istnieje wiele takich osób, które oferują jej założenie za opłatą. Wykorzystują one niewiedzę i w taki sposób próbują naciągać osoby, które planują stworzenie właśnie własnej wizytówki.
Nie ma potrzeby korzystania z takich usług, ponieważ proces ten jest bardzo łatwy i szybki, nie wymaga on też dłużej wiedzy. Samodzielne założenie wizytówki sprawia, że właściciel firmy może ją kontrolować i dopasować do własnych wymagań i potrzeb.
Warto wiedzieć, iż wizytówka w Google to jeden z elementów, na który składa się także pozycjonowanie lokalne. Oczywiście w momencie, gdy planowane jest dotarcie do grona odbiorców z konkretnego regionu. W takim przypadku, gdy nie mamy wiedzy bądź czasu na samodzielne pozycjonowanie, warto powierzyć takie zadanie osobie z doświadczeniem, wówczas pojawią się koszty, ale związane z całościową optymalizacją pod słowa kluczowe wyszukiwane w konkretnym mieście. W innym przypadku, jak założenie wizytówki i jej podstawowa konfiguracja jest jak najbardziej bezpłatna.
Najlepsza strona Twojego biznesu
Każda firma, która chciałaby osiągnąć sukces w sieci musi posiadać własną stronę internetową. Jest ona jej wizytówką w Internecie i pozwala klientom na szybkie pozyskanie informacji na temat przedsiębiorstwa. Powodów, dla których warto mieć stronę internetową jest bardzo dużo. Jednym z nich jest fakt, że dzięki niej firma można zbudować własną wiarygodność. Firma, która nie posiada strony internetowej wydaje się też mało profesjonalna. Adres strony internetowej powinno się umieszczać na wizytówkach i wszystkich innych materiałach reklamowych.
Kolejną dużą zaletą witryny jest to, że działa ona całą dobę. Oznacza to, że bez względu na godzinę klient może korzystać z niej i czerpać wiedzę na temat firmy. Co więcej, własna witryna jest mierzalna co oznacza, że dzięki niej można analizować wszystkie podjęte działania i sprawdzać, czy są one efektywne, czy też nie. Dzięki stronie można również budować relacje z klientem i pozwala ona skracać dystans pomiędzy marką, a jej konsumentami.
Podsumowanie powyższego artykułu
Mając stronę internetową, a także wizytówkę w Google, pojawia się szansa dotarcia do klientów z dwóch kanałów, jakim jest strona WWW, jak i profil w wyszukiwarce Google. W dobie rozwijającej się branży marketingu internetowego, do dyspozycji jest między innymi pozycjonowanie stron, płatne kampanie reklamowe Google Ads oraz social media, dzięki, który obecność firmy w wielu miejscach.