Dlaczego warto współpracować ze specjalistami SEO przy tworzeniu strony internetowej?
Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa. Wyobraź sobie, iż Twój biznes inwestuje dużo pieniędzy w nowoczesny wygląd. Tworzysz stronę internetową pełną różnych animacji, pływających okienek i innych specjalnych elementów. Jako właściciel firmy nie kryjesz ekscytacji projektem. Twoja nowa witryna wyprzedza konkurencję pod względem technologii i staje się jedną z najnowocześniejszych stron w sieci. Oczekiwania są jasno sprecyzowane – dominacja w branży i wyróżnienie na tle konkurencji, tym samym mając nadzieję na przyciąganie dużej ilości klientów.
Nadchodzi dzień, w którym projekt zostaje udostępniony innym. Mijają dni, miesiące, a radość zamienia się w niepokój. Sprzedaż lub zainteresowanie usługami pozostaje na tym samym poziomie, a nawet zaczyna spadać. Zdezorientowany zwracasz się do zespołu, który zbudował stronę. Programista wskazuje na grafika, a grafik na programistę. Prawda jest jednak taka, że jako właściciel, podjąłeś ostateczną decyzję o akceptacji strony. Zaczynasz sprawdzać swój projekt dostępnymi narzędziami, weryfikując jakiekolwiek ruchy w wyszukiwarce, np. widoczność słów kluczowych i ich aktualne pozycje.
Finalnie strona nie jest nawet zindeksowana, co oznacza jest brak obecności w wyszukiwarce. Sprawdzanie wyników i brak jakichkolwiek efektów z całą pewnością przyczynia się do smutku.
Nadzieje i marzenia na skraju upadku
W desperackiej próbie ratowania projektu kontaktujesz się z doświadczoną firmą specjalizującą się w pozycjonowaniu stron internetowych, która całkowicie odmienia twój sposób myślenia. Przedstawione rekomendacje oraz obszary problemów, które pokazują, że Twoja nowoczesna witryna to istny sci-fi. Strona w takiej postaci może przynieść jakiś rodzaj ruchu, aczkolwiek z wykorzystanie płatnej reklamy, której koszt z uwagi na finalny wynik jakości strony byłby naprawdę wysoki.
Jak uniknąć takich problemów?
Przed finalnym tworzeniem swojej strony, skontaktuj się np. z agencją SEO, która wskaże elementy, które są istotne na dalszym etapie projektowania. Elementy te to np. kod strony, poszczególne skrypty jak wtyczki, moduły, czy też odpowiednia nawigacja.
Poniżej kilka powodów, dla których warto współpracować z firmą SEO.
Struktura strony
Wsparcie w zakresie opracowania poprawnej struktury witryny, które obejmuje mi.in. linkowanie wewnętrzne, przyjemną nawigację, podpowie w kwestii publikowanych treści. Odpowiednie elementy i ich położenie spowoduje, iż storna stanie się atrakcyjniejsza dla użytkownika, zwłaszcza, jesli jest to sklep internetowy, gdyż sposób poruszania się po sklepie decyduje o finalnym zakupie Twojego produktu.
Kwestie techniczne
Kluczową kwestię jest także wydajność projektu, a co za tym idzie, szybkość wczytywania. Stosowane cięższe elementy jak animacje, widgety mogą znacząco obniżyć jej wydajność. Sposób, w jaki zostanie techniczne przygotowany projekt będzie decydował o potencjalnym kliencie, który przekona się do treści. Nikt nie lubi wolno wczytujących się stron WWW.
Analiza oraz dobór słów kluczowych
Strategia SEO zaczyna się od dokładnej analizy słów kluczowych, które można wykorzystać na stronie. Precyzyjnie dopasowane słowa spowodują, iż zawarte treści zaczną generować ruch organiczny. W skład analizy wchodzą także treści.
Pamiętaj! Ty, jako właściciel, doskonale znasz swój biznes, natomiast w kwestii tekstów warto zaufać specjalistom i powierzyć im to zadanie. Odpowiednio stworzone i zoptymalizowane treści mają ogromny na wpływ na efekty SEO.
Profil linków zewnętrznych
Szybka strona, dobrane słowa kluczowe oraz wysokiej jakości treści to więcej niż połowa sukcesu. Ostatnim kawałkiem tortu i są linki zewnętrzne. Twoja strona musi konkurować z wieloma projektami, dlatego w zależności od Twojej branży, należy przygotować odpowiednią strategię linkowania.
Linki zewnętrzne, inaczej zwane backlinkami budują autorytet domeny, wzmacniając pozycjonowane słowa kluczowe.
Konkurencja w wynikach wyszukiwania
Konkurencja odgrywa równie ważną rolę w procesie pozycjonowania, jak wspomniana optymalizacja. Dokładnie przeanalizowanie stron konkurencji umożliwi zaplanowanie działań, dzięki którym pojawi się szansa ich wyprzedzenia w Google.
Dlaczego to takie ważne? Musimy być lepsi, niż konkurencja!
Podsumowanie powyższego artykułu
Wszyscy zaangażowani w Twój projekt dążą do jednego głównego celu. Stworzenie ładnej, funkcjonalnej strony, która osiąga wysokie pozycje w Google i przekształca odwiedzających w klientów, którzy z kolei stanowią sukces w biznesie.
Z tego powodu jednym z lepszych rozwiązań jest nawiązanie współpracy z agencją SEO, która zajmie się wszystkim – od planowania całego projektu WWW, aż po jej pozycjonowanie.